Gönderen: Nona - Güzelliğine Düşkün
#586673 Daha önceki başlıkları incelediğimde soruma yanıtı bulamadığım için yeni başlıkta soruyorum. Benim merak ettiğim kas yapmadan incelme ve sıkılaşma. Bununla ilgili net bilgim yok kime sorsam biraz spor yapınca kas yapmazsın merak etme kaslı olanlar çok uğraşarak öyle oluyor vs deniyor da... Bilenlere buradan sorayım istedim. Örneğin sıkı, düz bir göbek ve karın için ne yapmak gerek ya da kaslı görünüm olmaması için ne tür egzersizler ve sporları yapmak gerek? Aynı sorum bacaklar ve kollar için de geçerli. Yani amaç sıkı olması, sarkma olmaması ( özellikle kilo verirken ) ama kas da olmaması için neler yapılmalı/yapılmamalı?
Kullanıcı avatarı
Gönderen: p11nar - KoKoŞ
#586687 ben de sorduklarınla aynı cevabı vericem, öyle kas yapmak kolay değil, baya uğraşman lazım. ben yıllardır spor yapıyorum, yürüyüş, koşu, pilates, aletli spor vs vucudumun kas oranı baya yüksek olmasına rağmen görünürde herhangi 1 kasım yok yumuşacığım :laugh: üstelik protein ağırlıklı da besleniyorum. yani rahat ol kas yapmak öyle 1-2 saatlik sporlarla olcak iş değil, ne aminoasit takviyeleri vs kullanıyor insanlar yapabilmek için ;) ama kesinlikle kas yapma ihtimali pek olmayan bir spor istiyorsan pilatesi öneririm, karın hareketleri de baya fazla hem. :bye:
Gönderen: Nona - Güzelliğine Düşkün
#590103 Yanıtın için teşekkürler, sevindim :laugh: Benim amacım hızlı kilo vermek ve en önemlisi sarkmamak olduğu için tüm vücudumu çalıştırmam lazım. Yüzüyorum ama spor salonuna da gitmeyi düşünüyorum, programlı olarak aletlerde çalışmak için.
Kullanıcı avatarı
Gönderen: bidibidi - Güzelliğine Düşkün
#590155 kas yapmak kötü birşey değil ki hem. vücutta ne kadar fazla oranda kas varsa metabolizma da o kadar hızlı oluyor. hem yağları yakmada da çok etkili. tabi burda kas yapmak demek kasların güçlenmesi anlamına geliyor. ağırlık çalışmayla veya sporla kollardaki bacaklardaki kaslar öyle sanıldığı gibi belirginleşecek kadar büyümez. sadece güçlenir belki çok az bir kalınlaşma olabilir. benim kollarımda ağırlık çalışmaktan dolayı biraz oldu ama fazla yağlarını yaktığın zaman zaten kötü bir görüntü olmaz. karın bölgesinde ise yoğun karın egzersizleri sonucu kaslar gözle görülür dereceye geliyor ama dediğim gibi kötü bir şey değil bu sporla kas yapmak çok faydalı bir olay. herşeyde önemli olan zaten yeterli ve dengeli beslenmek. yağ fazlası olmadığı zaman kaslar kötü görünmez zaten extra takviye almadıkça.
Kullanıcı avatarı
Gönderen: p11nar - KoKoŞ
#590175 bidibidicim aynen katılıyorum :kiss: vucutta kas oranını yüksek olan insanlar çok daha fazla kalori yakarlarmış, uyurken bile :) ayrıca aynı kiloda olan 2 insandan kas oranı yüksek olan daha ince görünürmüş. leslie sansone da videolarında hep diyor mesala kas sizi şişirmez, kalın göstermez ince gösterir diye.(tabi sporcuların kas olayları farklı, dediğim kas bizim sporlarla yapabileceğimiz, profesyonellerinki çok daha fazla spor+takviye+farklı 1 beslenme düzeni istiyor) kas oranım yüksek benim ama görünür bir kasım yok mesala, göbeğime azcık kas istiyorum :love10: bide kas konusunda 1 yazı bulmuştum buraya da kopyaliyim :love10:

Bayanların, fitness ve ağırlık çalışmaları prensipleri açısından en büyük endişeleri, kaslanarak vücutlarının erkeksi görünüme sahip olacağı korkusudur. Oysa hafif kilolarla yapılan çalışmalarda kasların büyümediği bilimsel olarak tespit edilmiştir. Düzenli ve bilimsel planlanmış Vücut Geliştirme ve Fitness egzersizleri size şu avantajları kazandırır :

Biçimli Görünmenizi Sağlar
Kaslar, kendinizi ince hissetmenizi ve öyle olmanızı sağlar. Kaslar, yağlardan daha az yer kaplarlar, yani kilosu kilosuna aynı ağırlıkta olduğunuz bir diğer bayandan en azından iki beden daha küçük giyebilirsiniz.

Yağlanmadan Daha Fazla Yiyebilmenizi Sağlar
Kaslar yağlanmadan, bol bol yemek yiyebilmenizi sağlar. Çünkü kaslar, vücudun aktif olan tek kısmı olup, yirmi dört saat çalışırlar, sandalyede oturduğunuzda hatta uyuduğunuzda bile aktiflerdir. Devamlı titreşim halinde olduklarından extra kalori harcanmasını sağlarlar. Yani bu, kaslandığınız zaman, saatte 20 - 30 kalori fazladan yakmanız anlamına gelir. Diyetinizde de ekstradan 500 - 600 kalori tüketebilmeniz oldukça iyi bir avantaj olsa gerek. Şampiyon vücutçular gibi çok iri insanlar saatte 80 - 90 kalori fazladan yakıyorlar. Aslında onların ortalama insanlardan çok daha fazla yemelerinin bir sebebi de budur. Kısaca, kaslar daha fazla yiyebilmenizi sağlayan çok önemli bir unsurdur. Erkeklerle karşılaştıracak olursak, bayanların çok daha az yiyebildiğini görürüz. Erkekler her zaman yağlanmadan daha fazla yiyebilmişlerdir. Yıllar önce ve bilimsel araştırmalar yapılmadan bunun sebebi hakkında hiçbir fikrimiz yoktu. Şimdi, biliyoruz ki, erkekler, kadınlardan daha kaslı vücutlarındaki testesteron seviyesinin yüksek olmasından dolayı daha fazla yağ yakarlar.

Yaşlanmayı Engeller, Genç Görünmenizi Sağlar
Kaslarınızın, yaşınız ilerledikçe sizi gençleştirdiğini biliyor muydunuz? 30 yaşınızdan sonra kaslarınız her yıl biraz ufalır. Buna atrofi denir. Bu ufalma her 5 yılda ortalama % 4 oranındadır. Ve eğer bu doğal ve normal kas aşınmasını önlemek için herhangi bir şey yapmazsanız, 40 yaşınıza geldiğinizde vücut şekliniz önemli ölçüde değişmiş olur.
Gönderen: Nona - Güzelliğine Düşkün
#590211 Benim bahsettiğim kaslı görüntü, kas yapma derken onu belirtsem daha iyi olurdu aslında. Kişisel zevk sonuçta, ben kaslı görünümü kadın vücudunda beğenmiyorum, kıvrımlı ve balık eti yani hafif =) balık etini seviyorum ama löpet değil de sıkı. Spor yapmak ve kasları geliştirmek çok faydalı, zaten vücudun hep sıkı görünmesini başka bir şey sağlayamıyor, yaş ilerledikçe de. Benim vermem gereken çok kilo aldığından yağları kasa dönüştürmemem gerekiyor, bunu söyleyince yağ erimeden kas oluşmaz zaten deniyor ama =) kilo verirken kalın bir şekilde kalanlar da var. Muhtemelen yanlış çalışma biçimindendir.
Kullanıcı avatarı
Gönderen: bidibidi - Güzelliğine Düşkün
#591274 pınarcım teşekkür ederim canım. sen zaten olayı çözmüşsün belli :)

nonacım sen de eğer vermem gereken çok kilo var diyorsan öncelikle beslenme düzeninde değişiklik yapabilirsin. diyetisyenler genellikle önce diyet daha sonra egzersizi öneriyorlar. başlangıçta hemen ağır egzersizler yapmak doğru değil. ama illa yapacağım diyorsan günlük 20-30 dakika yürüyüşle başlayabilirsin.
Gönderen: Nona - Güzelliğine Düşkün
#591524 Teşekkür ederim ben de öyle karar verdim zaten =)) kilo verdim vermeye devam ediyorum spor hevesim arttı tabii ve diğer sebepler ama pat diye çok spor yaparak kilo vermek pek doğru gelmedi. Her gün yarım saat yüzüyorum ve bazen 40 dk vs yürüyorum şimdilik bu kadar olacak sanırım :)
Kullanıcı avatarı
Gönderen: sere - SüsLü
#596116 Kas yapabilmek için kilo başına 2 gr protein alıp, hareket çalışmak gerekiyor. :) Diyet yaparken de kilo başına 1 gr protein alınması lazım kas kaybı olmaması için.
Kullanıcı avatarı
Gönderen: aries81 - Güzelliğine Düşkün
#671674 Amerikalı yüzücü bir kadın vardı, adını unuttum. Günde 4000 kalori alması gerekiyormuş :confused: bana diyetisyenim günde 1400 kalori önermişti. aradaki farka bakın :blushing: spor herşeyi değiştiriyor aslında.
:pray: spor
Kullanıcı avatarı
Gönderen: maestro - BaKımLı
#719909 ya bacaklar konusunda benim de sıkıntım var.vucuduma göre biraz kalın buluyrum ama kaslanmaya çok musait.bazen bakıyorum insanların sadece kas ama nası desem böyle ince hoş bi kas kütlesi halinde oluo.öyle olmasını istiyorum fakat benimkiler şişmeye başlıo sanki ..bi de çok eskiden beri bölgesel çalıştırdıgım için öyle azcık kilolarla çalışmak çok hafif gelio,salonda ben 15 kilo ile çalışıorm bacaklarımı yaklaşık60-70 defa (yani itme çekme kaldırma)aleti kullanıyorum bi de..fazla oluyor sanırım..azaltmam gerekiyormuş..
Kullanıcı avatarı
Gönderen: duygunesli - Güzelliğine Düşkün
#719922 benimde kilo problemin yok ama annemde fazlaca olduğu için ilgileniyorum, bende bu kas yapma ve incelme mevzusunu çözemedim.. breysel olarak spor yapmaktan çok hoşlanıyorum ve fırsat buldukça yapıorum yediğim içtiğim şeylere dikkat ediorum.. özellikle sabahları tempolu bi şekilde koşu vazgeçilmezim..
genelde tek başıma yapıorum yakın bi kız arkadasımı da zorluyorum bana arkadaslık etmesi için ama gelmiyo gelmeme sebebide kendisi biraz kilolu bi kız ve eğer zayıflamadan kilo vermeden koşu tarzı sert sporlar yaparsa bacakları kalınlarşırmış sözde.. orda ki yağlar kasa dönüşürmüş.. bana pek mantıklı gelmiyo :dontknow: sizce doğru bişi olabilir mi?
Kullanıcı avatarı
Gönderen: maestro - BaKımLı
#719931
duygunesli yazdı:benimde kilo problemin yok ama annemde fazlaca olduğu için ilgileniyorum, bende bu kas yapma ve incelme mevzusunu çözemedim.. breysel olarak spor yapmaktan çok hoşlanıyorum ve fırsat buldukça yapıorum yediğim içtiğim şeylere dikkat ediorum.. özellikle sabahları tempolu bi şekilde koşu vazgeçilmezim..
genelde tek başıma yapıorum yakın bi kız arkadasımı da zorluyorum bana arkadaslık etmesi için ama gelmiyo gelmeme sebebide kendisi biraz kilolu bi kız ve eğer zayıflamadan kilo vermeden koşu tarzı sert sporlar yaparsa bacakları kalınlarşırmış sözde.. orda ki yağlar kasa dönüşürmüş.. bana pek mantıklı gelmiyo :dontknow: sizce doğru bişi olabilir mi?

bugün benim hocam da bişler söledi bana ama tam anlayamadım aklım başka yerdeydi=) ısrrala o akdar ağır çalışmamamı söylüyordu.. :confused:
hani kilolu hanımlarda birden kas yapmaya yönelik deil ama zayıf bayanlarda direk buna yönelik çalışılabildiğini söyledi ben de zayıf oldugum için destekledi ama yine de ağır buldu..bilmiyorum belki de doğrudur söyleidği arkadasının canım..araştrmak lazım..
Kullanıcı avatarı
Gönderen: crysanthemen - SüsLü
#725007 Kızlar eskiden 2-3 sene step yaptım hep de aynı hoca geliyordu bize,genç hatta kendi alanında,yaşadığım yerde ünlü bir adamdı,hiç unutmam adam hep şunu söylerdi 'bayanların öyle erkek gibi kas yapması hormonal olarak imkansız ama böyle step,koşu gibi sporlarda eğer ısınmadan başlar ve esneme hareketleri yapmadan sonlandırırsanız kas değilde bayanlarda o senin bahsettiğin gibi sanki şişmiş gibi çirkin bir görüntü olur' demişti.O yüzden adam hem başlarken bize çok iyi ısınma hareketleri yaptırır ve step bitince de 10 dakika eseneme hareketleri yaptırırdı.
Kullanıcı avatarı
Gönderen: barones - KoKoŞ
#730848 bende 3 -4 gündür crunch diye bi egzersiz yapıyorum belli hareketlerini tabiii ve önce ısınıyorum 15 dakika (fazlası daral getiriyo) sonra sırayla mekik,bacak hareketleri vs yapıyorum ve sabah baktım karnımın üst kısmı kasları şişmiş gibi görünüyo yani ordaki kaslar belli olmuş hafiften..ama bu kas yaptığım anlamına gelmiyo..1 gün bıraksam hepsi söner ..yani kas yapmak öle kolay değil...bi arkadaşım bana mekik çekersem karnımda top gibi bi kasın olacağını ve erimeyeceğini sölemişti bende korkmuştum o zaman gittiğim spor salonundaki hocamıza sormuştum gülmüştü yok canım hem karın yağlarını eritmek için mekikten başka etkili hareket yok o da kas yapıyosa eee nasıl eriyecek o zaman demişti :)
Kullanıcı avatarı
Gönderen: sere - SüsLü
#748477 ömrünüzde profesyonel bisikletçi gördünüz mü bilmiyorum. mesela onların bacakları inceciktir ama gerçekten çok kaslıdır. kas yapmak o kadar kolay olsa, vücut geliştirme yapanlar protein tozlarına, amino asitlere tonlarca para ödemezdi :)
Kullanıcı avatarı
Gönderen: kaanlazayfla - Güzelliğine Düşkün
#809438 çok güzel bir başlık olmuş
çok güzel ve mantıklı sorular

kas yapmak için vücudun anabolik evrede olması gerekir...
bunu da anabolik hormonların desteklemesi gerekir...
testosteron, GH, ensülin, IGF-1, vb.

incelmek için vücudun katabolik evrede olması gerekir...
bunu da gereken besinleri bulamadığında yapacaktır...

dikkatli olunması gereken nokta, incelmenin sadece "yağ anlamında kayıp" ile gerçekleşmesini
sağlayabilmektir... yani sağlıklı incelme aslında yağ eritmektir, kas değil!