Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Cilt Bakımı ürünleri hakkındaki yorumlarınız ve tavsiyeleriniz.

Moderatörler: zoix, Pixie79, luthien

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen ececds » Cmt May 09, 2009 4:57 pm

kızlar birde sorum olucak bu sivilcelenme 2. ay mı başlıyor :pisik: ?
Kullanıcı avatarı
ececds
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 377
Kayıt: Prş Ağu 28, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen Roxana60 » Cmt May 09, 2009 5:59 pm

ececds, herkeste farklı oluyor ama genel olarak 2. aydan itibaren başlıyor. Benim 2. ve 3. ayımda sivilcelenme devam etti. 4. ayımın içindeyim yeni yeni geçiyorlar.
Roxana60
SüsLü
SüsLü
 
Mesajlar: 1696
Kayıt: Pzr Haz 08, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen masal18 » Cmt May 09, 2009 7:21 pm

mrb arkadaşlar ben daha önce sivilce tedavisi gördüm fakat en son kulladığım benzcmin etki göstermedi doktorum bana 3 ay kullanmamı söledi fakat 1,5 aydan sonra bıraktım buda olmassa roccutante kullanıcaz dedi.cildim yağlı ve oldukça hassas özellikle sağ yanağımda aşırı bi sivilcelenme var diğer yanağımda yok denecek kadar az.yaşım 18 oyüzden bunun ergenlik sivilceleri olabileceğini düşünüorum diğer yandanda biran önce kurtulmak istiyorumm. birde yaz gelince sivilce neredeyse hiç çıkmıyor.1-2 tane tek tük. şimdi bu ilacın çok etkileri olduğunuda duydum oyüsden tereddütteyim kullansammı die. annemde izin vermio zaten kesinlikle napcam bilmiorum yani:(:(
cildimin bende pürüssüz olmasını istiyorum ve öle insanlara çok özeniyorum bi akıl verirseniz sevinirim sonuçta bnden daha tecrübelisiniz şimdiden teşekkürler...
Kullanıcı avatarı
masal18
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 8
Kayıt: Pzt Ara 29, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen cyber98 » Pzr May 10, 2009 9:03 pm

masal18; İlacın yan etkileri oldukça fazla. Ama ben sivilceli halimi düşünüyorum; yani o şekilde yaşamam imkansızdı. Beni sivilce sorunu 25 yaşımda bir anda yakaladı. Daha öncede cilt sorunlarım olmuştu ama sivilce sorunum hiç olmamıştı. Gittiğim ilk doktor bi sürü ilaç denedi hiçbiri işe yaramadı. Sonra gittiğim ikinci doktor bana Roaccutane verdi. Yan etki olarak ağız çevresinde yaralar, ciltte kuruma ve kızarıklık oldu. Kızarıklık bende zaten vardı, Roaccutane la iyice azdı. Şuan tedavimin bitmesine 2 hafta kaldı. Hernekadar baya çekmiş olsamda sonuçlardan oldukça memnunum. Bence annenden gizli kullan ama yan etkileri nasıl annenden gizlersin bilmem
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:40 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
cyber98
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 34
Kayıt: Sal Nis 14, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen omerenes » Pzt May 11, 2009 10:46 am

Selam cyber98. aslında aynı soruyu doktorum da sordu. Bu kadar çabuk leke olmaması gerek, güneşe karşı hassasiyetin var mı diye. Ama hayır yok, sadece ilk haftalarda güneşin altında biraz fazla kalmıştım, güneş korumasız. Ondan sonra da güneş lekeyi koyulaştırmaya başladı. Şimdi yeni bir güneş koruyucu daha verdi. Birde onu deneyeceğim, şuanda daha dikkatli davranıyorum.
Demek 23 Haziran'a kadar geçmez diyorsun he:(( en azından şu sivilcelenme olayı geçse :blushing: daha başlamadı bile... :(
omerenes
 
Mesajlar: 0
Kayıt: Cum May 08, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen qinarr » Pzt May 11, 2009 12:26 pm

Güneş koruması olarak hangi kremi kullanıyosunuz arkadaşlar.. ben 8. ayımdayım hiç kullanmadım ama yüzümün derisi o kadar incelmişki burnumun üstündeki kılcak damarı gördüm bugün hatta kalemle falan çizdim sandım yanlışlıkla dikkatle bakınca aman allahımm inanamadım... çok acilen krem almam gerekiyo drlada görüşemedim tavsiye edebileceğinz krem adı istiyorum ltfn
qinarr
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 95
Kayıt: Pzt Şub 09, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen ececds » Pzt May 11, 2009 3:04 pm

kızlar bana güneş kremi önerirmisiniz alıcam hemen bende
50 faktör al dedi doktor
bide ben nemlendirici olarak nivea young control shine kullanıyorum hem uvb filtreli güneşe karşı korumalı sizce kullanmaya devam etmelimiyim :type:
Kullanıcı avatarı
ececds
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 377
Kayıt: Prş Ağu 28, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen lovehewitt » Pzt May 11, 2009 5:00 pm

Merhaba Sivilve mağduriyeleri,

Ben Avene 50+ kullanıyorum, doktor bunu tavsiye etti. Ama altına avene clean-ac nemlendirici kullan, yoksa rezalet görünüyo..
Ben de 69. günümdeyim. Yüzüm rezalet ötesi durumda. Bütün haftasonu depresyondaydım hiç dışarı çıkmadım.Yüzüm kırmızı ve sarı lekelerle doldu. Sarı olanlar uçuğa benziyo.. bugün yüzüme fondoten pudra sürmek zorunda kaldım ama aslında sürmemek lazım. Saçlarımlada yüzümü kapatmaya çalıştım.
Ben roaccutane'a başlamadan önce diane-35 kullanıyordum . Hatta abarttım 8 sene kullandım . kullandığım süre boyunca yüzüm mükemmeldi. Ne bir sivilce ne bir iz ne bir kızarıklık . Hiç bir yan etkisini görmedim. Hatta göğüslerimi bile büyümüştü :) çok güzel günlerdi. 8 sene boyunca mükemmel bir suratla dolaştım. ama doğum kontrol hapını bırakır bırakmaz iki gün içinde bütün yüzüm eski haline döndü. Kıpkırmızı bir surat, yeşil iğrenç sivilceler ve bir sürü gözenek.Dolayısıyla kalıcı bir çözüme ihtiyacım var. Roaccutane' ın yüzümde aynı başarıyı göstereceğie pek inanmıyorum ama şansımı denemekten başka seçeneğim yok :(( offff çok morelim bozuk, bide üstüne yaz geldi. Doktorda hiç uyarmadı beni kışın başlayalım diye..Sıcaklardan bide yüzüm yanar, çillenirse tam olur artık..
lovehewitt
 
Mesajlar: 0
Kayıt: Pzt May 11, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen ececds » Pzt May 11, 2009 8:02 pm

bende çok şikayetçiyim bu roaccutane dan :( sivilcem kalmadı ama dışarıda aşırı sekilde yüzüm yanmaya basladı dudaklar pelt :( saçlarım kepeklendi birde :dontknow:
Kullanıcı avatarı
ececds
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 377
Kayıt: Prş Ağu 28, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen damla12 » Pzt May 11, 2009 10:14 pm

Arkadaşlar ben 4. ayıma girdim.bu ay sivilceler sağ yanağımı istila etmiş durumdalar.bende sivilceler çıktıktan sonra baya geç geçiyo.sizde de öyle mi?? :blushing:
damla12
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 6
Kayıt: Prş Şub 19, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen jalapeno » Sal May 12, 2009 10:40 am

Tekrar merhaba arkadaşlar,
Roaccutane veya muadili Zoretanin (ben bunu kullanıyorum) kullanmadan evvel, 3 ay antibiyotik tedavsi gördüm...zaten bu tedavilere cevap vermeyince Roaccutane'e geçiliyor. bu antibiyotikler, sanırım benim cildimin sivilce kusması yaşamasını sağlamıştı çünkü, Zoretanine başlayalı 25 gün oldu, sivilceleimde ciddi artış olmadı, aksine düzelme görülüyor :) ...zaten günde 30 mg kullanıyorum.

yalnız kuruma ve çatlama yan etkileri gayet var, özellikle dudaklarımda :(

arkadaşlarla gülerken bir anca yırtılıyor dudak kenarlarım, sonra ulu orta Bepanthen sürmece :nanik: herkes alıştı artık :)

1-2 gündür nemlendiricim olan Acnecinamide Niacinamide AHA complex yerine Bepanthen kullanıyorum, daha memnun kaldım (geceleri) gündüz de LA Roche Posay 30+ yağlı-akneli cilt için güneş kremimden çok memnunum... :yeah: tavsiye ederim..bu Temmuz gibi krem biter sanırım, güneş daha güçlenir, 50 faktöre geçerim ;)

hepinize iyi tedaviler, güzel ciltler diliyorum!
jalapeno
BaKımLı
BaKımLı
 
Mesajlar: 1417
Kayıt: Cmt Ara 06, 2008 2:00 am
Konum: İstanbul

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen cyber98 » Sal May 12, 2009 11:37 am

jalapeno; Gülme olayı bende de oluyor. Ben de tedavimin son 2 haftasındayım. Son görüşmem de doktor dozajı düşürmüştü. Artık günde sadece 20 mg alıorum. Sivilce artık çıkmıyor ama kızarıklık beni deli ediyo. Roaccutane dan öncede baya vardı ama ilaçla iice arttı. Heralde lazer gerekecek
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:40 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
cyber98
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 34
Kayıt: Sal Nis 14, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen sasha » Sal May 12, 2009 11:51 am

kızlar 6. ayıma grdmmm ve hala lekerim geçmedi ... hiç mi geçmicek nolucak ?? böyle kızarık kızarık mı dolaşıcam ? tamam baya düzeldi cildim ama bn bi allık sürüp çıkmak isterdim.. kapatıcılardan sıkıldım..
tedavisi bitenden acil cwp lütfeen çok cnm sıkıldı bu konuya :/:/:/:/:/:/:/:/:/:/:/:/:/:/ :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:( :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Kullanıcı avatarı
sasha
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 19
Kayıt: Çrş Kas 12, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen Delicate » Sal May 12, 2009 6:10 pm

sasha; Yüzündeki kızarıklık ilacı kesmenden 1 ay sonra sönecektir ancak lekelerin geçmeyecek cnm yani kahverengiye dönmüş sivilce lekelerinden bahsediyorum onlar için kimyasal peeling düşünebilirsin ama biraz cildinin hassasiyeti geçtikten sonra tabi.Benim lekelerimi meyve asitleriyle halletmişti doktorum ama kimyasal peeling de güzelmiş deneyenler öneriyor.Lekeler sivilce kadar iğrenç görünmüyor bence o kadar da takılma derim.
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:42 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
Kullanıcı avatarı
Delicate
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 115
Kayıt: Çrş Nis 22, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen cyber98 » Çrş May 13, 2009 9:11 am

Delicate;
Kahverengiye dönüşenler bende geçti ama 3 ay fln sürdü. Özellikle sırtımdakilerin geçmesi uzun sürdü.
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:45 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
cyber98
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 34
Kayıt: Sal Nis 14, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen simeron » Cum May 15, 2009 5:00 pm

of ya sağ gözümün altında yanağıma yakın yumuşak kısımda bişi çıktı ve bugün iyice semsert oldu etrafı ve kendisi kırmızı ağrı yapıyo.. :crybaby: geçende annemin arkadaşı methetti yüzümü güzel olmuş diye.. annem nazar değmiş dedi.. bi defa daha böyle oldu duası var okyunca bikaç saat içinde cerahat akıyo.. birazdan okucak annem... off ya dua edin geçsin ya çok moralim bozuk iğrenç bi görüntü :confused: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Kullanıcı avatarı
simeron
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 113
Kayıt: Pzt Eki 27, 2008 2:00 am
Konum: K.Lareli/L.burgaz

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen simeron » Cum May 15, 2009 7:28 pm

seninki neyden oldu ki canım nasıl biş?? benim sivilcve gibide değil ama sert ağrı yapıyo ve gözlatımışişrdi
Kullanıcı avatarı
simeron
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 113
Kayıt: Pzt Eki 27, 2008 2:00 am
Konum: K.Lareli/L.burgaz

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen DoLunay18 » Cmt May 16, 2009 7:54 pm

herkese sLm .. arkdşlr bana güneş kremi önerebilirmisinz doktorumun önerdiği 50 tl .. dha uygun bi fiyata etkili memnun kaldığınız vrsa tavsiyelerinizi bekliyorm .. buarada bnm dha 1. ayım bitti .. siyah noktalarım acip derecede cııkmıştı ama şimdi geçtiler sanırm şimdi sırada sivilceler war(:
DoLunay18
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 6
Kayıt: Sal Nis 14, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen Shileck » Cmt May 16, 2009 7:57 pm

Ben güneş kremi olarak roc +50 kullanıyorum fiyatı tam aklımda değil ama 40küsürlerde oldukçada memnunum tavsiye ederim ;)
Kullanıcı avatarı
Shileck
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 126
Kayıt: Pzt May 07, 2007 2:00 am
Konum: Ankara

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen qinarr » Pzt May 18, 2009 1:00 pm

bende geçen gün la roc anthelios spf50 aldım.. daha ne kadar etkili olacağını bilemiyorum ama gramajına göre fiyatı yüksek biraz.. inş memnun kalırım
qinarr
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 95
Kayıt: Pzt Şub 09, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen qinarr » Pzt May 18, 2009 1:25 pm

8. ayımdayım yüzümde sivilceden eser kalmadı artık bu ay son olur heralde sadece hafif izler ve çukurluklar kaldı onları nasıl halledicem bilmiyorum ama bunada şükür diyorum.. umarım pürüzsüz bi cilde kavuşursunuz :bye:
qinarr
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 95
Kayıt: Pzt Şub 09, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen Nona » Sal May 19, 2009 11:11 pm

cyber98;
Roaccutane kesinlikle anneden gizli kullanılacak bir ilaç değil, yan etkileri sadece yüzeysel değil çünkü. 18 yaşında artık çok rahatsız edici düzeyde olmadan bu ilacı kullanmak demek, aylarca bazı eziyetlere katlamaktan da önemlisi, karaciğere zarar vermek ve en kötüsü büyük ihtimalle aradan zaman geçince tekrar sivilceler çıkınca tekrar tekrar kullanmak...
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:47 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
Nona
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 432
Kayıt: Cmt Ağu 30, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen cyber98 » Çrş May 20, 2009 11:43 am

Nona; Bence bu sölediklerine doktor karar verse daha iyi olur. Sonuçta hepsi teori. Roaccutane bütün dünyada kendini kanıtlamış olmasına rağmen hala zararlı diyenler var. Ona bakarsanız botox ta zararlı, onu da yapmasınlar o zaman.
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:47 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
cyber98
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 34
Kayıt: Sal Nis 14, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen Nona » Prş May 21, 2009 3:41 pm

Teori? En basit mantıkla düşünün, cilt yapınız değişiyor nasıl değişiyor? Ne kadar masum olabilir? Biraz biyoloji bilgisi olursa içinde zehirli maddeler yok ilacın evet, bol A vitamini, vitamin güzel ve yararlı birşey, ama A vitamini C vitamini gibi suda erimediğinden vücuttan atılmaz, yağda erir yani vücutta depolanır, ve herşeyin fazlası zararlıdır zaten cilt yapınızın içten değişmesi söz konusu ve fazlalıklar, atıkların vücutta işlem görmesi gereken yer karaciğerdir. Dünyada kendini kanıtlamış ve masum bir ilaç ama hala çok sayıda sivilceli insan var, herkesin neden bebek gibi cildi yok? Türkiye'de sağlık sektörü ne yazık ki güvenlik ve sağlıktan öte paranın işlediği bir sektör. Doktorların ilaç firmalarıyla anlaşmalı olmaları komplo teorisi mi sanıyorsunuz?

Görünen etkileri de bu ilacı kullananlarda görülmüş olanlar zaten, uydurma değil ki, tekrar tekrar kullanmak zorunda kalan çok insan var ve bu gerçek ne yazık ki. Sonuçta ben bunu kullanmayın şu ilaç var şu iyi mi diyorum benim ne gibi bir çıkarım olacak ki :dontknow:

Botox'un ağızdan alınmadığınız yani doğrudan kanınıza vücudunuza karışmadığını biliyorsunuz herhalde...
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:48 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
Nona
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 432
Kayıt: Cmt Ağu 30, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen cyber98 » Prş May 21, 2009 4:57 pm

Birçok insan sivilceleri hastalık olarak görmediği için doktora dahi gitmiyor. Gitseler bile bazı doktorlar bu ilacı yazmıyor. Ben şahsen bu ilacın varlığından sivilce sorunum ortaya çıktıktan ancak 1 yıl sonra haberim oldu. İşte doktorların bu tutumu ve insanların sivilce sorununu ciddiye almaması sebebiyle halen bu kadar sivilceli insan var. Birçok insan zaten kendiliğinden geçer diyerek hiç doktora gitmiyor. Ben Roaccutane tamamen zararsız demiyorum ancak en basit ağrı kesicilerin bile zararı var. Önemli olan zararı ile faydasaı arasındaki dengedir.
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:48 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
cyber98
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 34
Kayıt: Sal Nis 14, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen Nona » Prş May 21, 2009 5:14 pm

Ben de tipik bir ergenken sivilcelerim kabusumdu. Bir anda bebek gibi cildime ne oldu, ne kadar çirkinim, cüzzamlı gibiyim diyordum. Bunlara dayanamayıp en ünlü cilt doktorlarından birine götürdü annem adama aynen bunları söylediğimde kızarak bana bir iki kitap uzattı. Burada sivilce sorununu ''hastalık'' olarak yaşayanların resimleri vardı ve resimleri gördükten sonra öyle utandım ki hala hatırlıyorum. Yani doktor bir güzel haddimi bildirdi. Ve yüzüme sürmem için kendi hazırladığı bir krem verdi. Azaldı ama tekrar arttı ben de verdiğim paralara yanarak askeri hastaneye gittim, doktor iyi diye tavsiye etmişlerdi, üzgünüm ama benim vereceğim hiçbir şey senin sivilcelerini tamamen geçirmeyecek, gidip tekrar gelecekler çünkü bu bir süreç, bu yaşlarda çoğu kişinin sahip olduğu bir süreç. Bir süre krem vereceğim o da iz kalmaması için en önemli şey yüzünü temiz tutman diyerek Avene'in temizleyicisini yazmıştı. Bir süre kremi kullandım sonra yavaş yavaş ilgilenmemeye başladım sadece yüzümü temizledim ve azaldılar... Akneye meyilli ve tek tük sivilceli olarak kaldı cildim, bir iki yıla kalacaklarını da sanmıyorum, yaş dolayısıyla. O bir iki tane için bile, doğallıktan biraz uzak bu konularda çok takıntılı bir arkadaşım Roaccutane niye kullanmıyorsun mucize benim bir arkadaşımın da azdı kullandı ve pürüzsüz oldu dedi. Araştırdım, örneklerini gördüm ve sonra tavsiye eden arkadaşıma arkadaşının durumunu sorunca aynı tekrarlama olayının onda mevcut olduğunu gördükten sonra da kullanmadım. Buradaki kişilerin büyük kısmınınki de sivilceyi ''hastalık'' olarak değil, süreç olarak geçiriyorlar. Ama bunu bu işten ciddi para kazanan doktorlar söylemez ne yazık ki. Hastalık olarak geçirenler için son çare olabilir zaten yapılış amacı da odur ama Türkiye'de antibiyotikler şekerleme gibi içildikçe her ilaç zararsızmış gibi gelebilir tabii.

Farkettiyseniz ben size biyolojik olarak açıklama yapmış olmama rağmen sizin yine yanıtınız çok genel, çok popülistçe. Kendiniz kullanabilirsiniz sonuçta dediğim gibi benim bir çıkarım yok zarar kendinize ama başkasına annenden saklı kullan diye tavsiye edebileceğiniz bir ilaç değil, anlatmak istediğim bu.
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:49 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
Nona
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 432
Kayıt: Cmt Ağu 30, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen jalapeno » Prş May 21, 2009 7:12 pm

Biyolojik bilginiz orta seviyede olmasına rağmen, Roaccutane hakkında sadece yorumlardan ibaret bilginiz olduğu açık...
Roaccutane, ergenlik sivilcelerinde kullanılmaz, zaten yaş sınırı da 18 dir. ergenlikten beri uzun yıllar geçmeyen ve öncesinde mutlaka çeşitli tedavi yöntemlerinin denenmiş ve sonuç alınamamış olması şartı vardır.
veya, ergenlikte sivilcesi olmayıp, alakasız bir yaşta, herhangi bir sebepten (stress, yanlış kozmetik kullanımı veya sebepsizce yağlanma) bir anda aşırı sivilcelenme görülen durumlarda kullanılır bu ilaç.

bu gibi 'doğru' vakalarda kullanıldığında, ve tedavi sonunda, cilde uygun ürünler kullanılmaya devam edildiğinde, tekrarlama riski %10'un altındadır. elbette bu küçük yüzdeye de girebilecek örnekler vardır her hastalıkta olduğu gibi.

inatçı sivilcelerde sadece kullanılan bu ilacın, öncelikle sivilceleri artırmasının sebebi de, cilt altındaki İLTİHABI dışarı atmasıdır. yani cildi yağlı olup da hiç sivilcesi olmayan insanlar da var. fakat sivilce oluşumu, iltihaptan kaynaklanır ki, bu da HASTALIKTIR. görüldüğü gibi bu ilaç, iltiabı hedef alır ve iltihap geçince, cilt düzene girer, soyulur ve taze cilt oluşur.

ilacı bırakınca, CİLT TİPİ DEĞİŞMEZ!!! cilt yine hafif yağlanmaya başlar ama artık sivilceye sebep olan iltihap olgusu kaybolmuştur. yani cilt karma-yağlı olmaya geçer ama sivilcesiz. hastalık durumu tedavi olmuş olur.

sanırım bu kadar yeterli...
cilt hastalıkları tüm vucudu etkiler ve etkilenir. o nedenle her ilacın olduğu gibi bunun da yanetkileri mevcut ama az etkilenmek bireylerin elinde...

sevgiler.
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:50 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
jalapeno
BaKımLı
BaKımLı
 
Mesajlar: 1417
Kayıt: Cmt Ara 06, 2008 2:00 am
Konum: İstanbul

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen Asik38NuSReT » Prş May 21, 2009 10:05 pm

Merhaba Hanımlar
Benimde sivilce problemim var. Doktora gittiğimde yüzüme bakar bakmaz cildin çok yağlı yavrum demişdi:) roaccutane kullanırsan bu yağıda alır demişdi. Ama ben bu ilacı istememişdim. Eylülde başlamayı düşünüyorum. Bu ilacı kullandıkdan sonra cildimin yağ durumu nasıl olur? Çok yağlı cilt tipim karma mı olur yağsız mı olur?
Kullanıcı avatarı
Asik38NuSReT
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 1
Kayıt: Prş May 21, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen Nona » Prş May 21, 2009 10:23 pm

jalapeno;
Okuduğum bölüm sayesinde biyoloji bilgim gayet iyi seviyede hiç merak etmeyin. O %10'luk kısım nedense kullananların çoğu, yoksa ben mi hep %10'luk vakaları buluyorum! İlaçları satarken zaten zararlarını en küçük yüzdeler ya da ihtimallerle ifade ederler, siz şikayet etseniz eh siz %10'sunuz denir zaten. Herhalde algı sorununuz var ya da yazımı okuma zahmetine girmemişsiniz, ben ''ergen'' sivilcelerine tavsiye edilmesinin yanlış olduğundan bahsettim... Ergenlik sivilcelerinin hastalık değil süreç olduğunu bilmek için biyoloji bilmeye bile gerek yok! Herkesin belli yaş dönemlerinde geçirdiği ciddi hastalık olmaz da ondan. Herhangi bir eczanedeki güzellik uzmanları vb kadar iyi satıcı yorumlarınızın da ne kadar bilimsel olduğu da görülürken başkalarının bilgisine dil uzatmanız da trajikomik bir durum....
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:50 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
Nona
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 432
Kayıt: Cmt Ağu 30, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen cyber98 » Cum May 22, 2009 6:50 am

ergenlik sivilceleri de bir hastalıktır. Fark ederseniz herkeste çıkmaz. Bende mesela hiç olmadı ergenlik döneminde.
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:51 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
cyber98
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 34
Kayıt: Sal Nis 14, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen selin19877 » Cum May 22, 2009 7:10 am

Nona;
Okuduğunuz bölümü bilmiyorum ama ben hemşirelik bölümü öğrencisiyim ve bu ilacı kullananlar sizin ergenlik sivilcesi ve birsüreç diye bahsettiğiniz nedenlerden kullanmıyor.Ergenlik sivilceleri o dönemde vücutta meydana gelen çeşitli değişiklikler nedneiyle oluşur ve istisnai bir durum olmadıkça o süreç geçtiğinde kendiliğinden azalır ve kullanılan kremlere antibiyotiklere vs cevap verir.Fakat rouccatane kullananlar farkındaysanız genellikle 20 yaşın üzerinde ve birden sivilce problemi yaşayan insanlar.Doktorlar zaten tüm yöntemleri deneyip son olarak roaccuutane veriyorlar.Fakat ben biçok krem kullandım ve doktor bana antibiyotik ya da roaccutane dedi ve ben roaccutane tercih ettim.Çünkü sivilcelerim belli bir bölgede olmasına rağmen kistik,nodüllü sivilceler ve bunlar metabolizmanın bir ürünü ancak içten kesilebilir.Böyle sivilceler bir hastalık çünkü kronik ve insanı sosyal,psikolojik olarak etkiliyor.
Tabii ki ilacın birçok yan etkisi var bunu herkes biliyor ama yaşamadan bilnimez benim çok fazla sivilcem olmadığı halde böyle etkileniyorsam çok yoğun şekilde yaşayanları çok iyi anlıyorum ve insanın canına tak ediyor artık.Kronik sivilceler bir hastalık hatta bir hocanın sivilcelerin karaciğer kanserine neden olduğu ile ilgili bir sunumu vardı.
En son zoix tarafından Cum May 22, 2009 8:52 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: gereksiz alıntı !! "CEVAP YAZ" özelliğini kullanın !!
selin19877
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 26
Kayıt: Prş Ağu 07, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen zoix » Cum May 22, 2009 8:55 am

cyber98, Nona, jalapeno ve selin19877 iç içe yapılan alıntılar görüntü ve yer kirliliğine neden olduğundan yasaklanmıştır. "Cevap yaz" özelliği ile paylaşımlarınıza devam edebilirsiniz. 2 sayfa boyunca düzenlenmiş olan mesajlarınız kurallara uymadığınız takdirde silinecektir!.
Kullanıcı avatarı
zoix
Moderatör
Moderatör
 
Mesajlar: 3371
Kayıt: Prş Nis 13, 2006 2:00 am
Konum: Ankara

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen jalapeno » Cum May 22, 2009 4:04 pm

nona

Okuduğunuz bölümle ilgilenmiyoruz hiç birimiz, eğer öyle ise de birazcık etkin okuma konusunda çalışsanız faydanıza olur...
Çünkü yazımın hiçbir yerinde, Ergenlik sivilceleri için Roacutane kullanılır demedim :)
Ergenlikten beri uzun süre ve çeşitli tedavilerle geçmeyen sivilceler için
Ve, ergenlikten bağımsız olarak ileri yaşlarda dış olumsuz şartlarla aşırılık gösteren sivilcelenme vakalarında kullanılır.

dedim...

daha da bişey dememe gerek yok sanırım. bu saydığım 2 durum hastalıktır. Buna siz karşı çıksanız da, Tıp bir bilim olduğundan, sizin yorumunuzu pek dikkate almayacaktır nitekim...
jalapeno
BaKımLı
BaKımLı
 
Mesajlar: 1417
Kayıt: Cmt Ara 06, 2008 2:00 am
Konum: İstanbul

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen black5423 » Cum May 22, 2009 7:23 pm

bugün doktora gittiğimde AkneTrent diye ilaç verdi raoc la aynı ilaçmış bu aksam baslıorum ama korkuorumda hemde istiorumda yüzde kzarıklık ve alevlenmeden korkuorum inş en az zaafla bu 2 ayı atlatırım son zamanlara doğro belimdede cıkmaya baslamıstı yanaklarımda hiç yoktu oralarda vüyük büyük cıkmaya baslamıstı inş tedavi sonunda bir daha cıkmaz ama doktor yiyecek konusunda bir kısıtlama söylemedi bana sabahları 20 mg aksamları 10 mg yani 30 mg kullanıcam. ilk hafta kızarıklık oluomus bunu en aza nasıl indirebilirim bilen varmı.
black5423
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 52
Kayıt: Cmt Ağu 09, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen black5423 » Pzr May 24, 2009 10:37 am

aknetrentin yanına belogent diye merhem verdi cok accaip parlama yapıyor. kızarıklıkları falan aza indirmek için acaba başka yağsız nemlendirici sürsem onun yerine olur mu :S merhem parlıyor belognet :S
En son zoix tarafından Pzr May 24, 2009 10:39 am tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: düzenleme / birleştirme
black5423
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 52
Kayıt: Cmt Ağu 09, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen estella » Pzr May 24, 2009 2:32 pm

Hanımlar evdet doğru haklısınız Roaccutane masum bir ilaç değil, kimi bünyeyi mahvettiği doğru ama hangi ilacın yan etkisi yok ki? Ağrı kesicisi, tansiyon hapı, hormon hapı hepsi bünyeyi bozuyor zaten.. sivilcein şiddetine göre çeken bilir.. ben de kullanmaya başlamadan önyargılıydım korkuyordum ama sonucu görünce mutluyum.. yan etkileri var tabi dikkat edilmeli, ama çözüm mü? %100..
http://www.whale.to/a/acne-medication_c.jpg
Kullanıcı avatarı
estella
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 277
Kayıt: Sal Eyl 04, 2007 2:00 am
Konum: Bursa

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen bones » Pzr May 24, 2009 5:47 pm

kızlarrr yarın benim tam olarak 5. ayım bitmiş 6. ayıma girmiş oluyorumm
geçen hafta kolumu kırdım dr.m roac. kullanmaya devam edebilirisn dedi zaten bırak deseydi herhelde yıkılırdım bu kadar kullanmışım :)
toplam 4790 mg kullandm 5600mg da bitcem ilaç bittikten ne kadar süre sonra bu kızarıklık geçer ??
ve ilaç kullandıım için güneşlenmek yasak cildim ne zaman güneşe karşı aşırı teğki wermemeye başlıcak ??
İzlerde ilaçtan sonra kendiliiinden azalmaya başlar mı sizce ????
Kullanıcı avatarı
bones
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 91
Kayıt: Pzr Ara 07, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen paloma86 » Pzr May 24, 2009 7:03 pm

geçmiş olsun canım :kissmuch:

ilacı bıraktıktan sora yawas yawas etkiler azalıyor ve 1 ay sonunda tamamen bitiyor bıraktıktan 1 hafta sora dudaklarım düzelmeye başlamıştı ve kızarıklıklarda 15 gün sora falan geçmişti büyük ölçüde.
Kullanıcı avatarı
paloma86
KoKoŞ
KoKoŞ
 
Mesajlar: 5502
Kayıt: Cmt Haz 23, 2007 2:00 am
Konum: istanbul

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen bones » Pzr May 24, 2009 7:06 pm

haziranda ilacım bittiiğin de ağustosta hala güüneşin surtıma zararı oluır mu yoksa rahatlıkla güneşlenebilir miyim ??
Kullanıcı avatarı
bones
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 91
Kayıt: Pzr Ara 07, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen paloma86 » Pzr May 24, 2009 7:07 pm

güneş kremi kullanırsan bir zararı olmaz bence
Kullanıcı avatarı
paloma86
KoKoŞ
KoKoŞ
 
Mesajlar: 5502
Kayıt: Cmt Haz 23, 2007 2:00 am
Konum: istanbul

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen Nona » Sal May 26, 2009 9:06 pm

jalapeno,

Biyoloji bilgime laf atıyorsanız okuduğum bölümle de ilgileniyorsunuz dolaylı olarak zaten okuduğum bölüm hakkına sizi bilgilendirmedim farkındaysanız :)

Eğer ergenlik sivilceleri için kullanılır demediyseniz nasıl ergenlikte olan birinin annesinden gizli kullanmasını tavsiye ediyorsunuz? Mesajlarımı ne kadar okuduğunuz şüpheli çünkü ben de hastalık olarak yani yetişkinlerde görülmesi durumundan değil ergenlikte pire için yorgan yakma durumundan bahsediyorum. Lütfen yazıları iyice okumadan gereksiz yere yanıtlamayın, sizin de benim de vaktime yazık... Aynı şeyleri yazmak ve yanıt olarak duvar tepkisi aynı yanıtları ve benimkine aslında yanıt niteliği taşımayanları okumak yorucu... Burası bir forum, forumun amaçlarından biri o konuda çeşitli fikirleri görerek yarar/zarar tespiti yapmaktır, sizin zararlı olan bir ilacın gerekli olmayan kullanımını desteklemeniz kadar benim gerçeklerden bahsetme hakkım da aynı şekilde vardır.
Nona
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 432
Kayıt: Cmt Ağu 30, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen jalapeno » Sal May 26, 2009 9:44 pm

Nona,

ben bu forumda ve hiç bir platforumda hiç bir ergenlik sivilcesine Roaccutane tavsiye etmedim...
Lütfen ya tekrar okuyun ya da bu gereksiz cevaplarınıza son veriniz lütffennn.
jalapeno
BaKımLı
BaKımLı
 
Mesajlar: 1417
Kayıt: Cmt Ara 06, 2008 2:00 am
Konum: İstanbul

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen Nona » Sal May 26, 2009 10:12 pm

O zaman benim mesajlarıma yanıt vererek ne yapmış oluyorsunuz? Okumadan yanıt verdiğiniz belli kısaca. Ya da anlamadan, kendimi de ergenlik dönemiyle bariz örneklememe rağmen ...
Nona
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 432
Kayıt: Cmt Ağu 30, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen cyber98 » Çrş May 27, 2009 8:19 am

Ergenlik sivilceleri için kullanan dünya kadar insan var. Üstelik dediğim gibi ergenlik sivilceleri doğal bir durum değil bir hastalıktır. Birçok insanda çıkmaz zaten, mesela bende ergenlikte hiç çıkmadı. Bu kadar çok insana ergenlik dönemi için doktorlar bu ilacı veriyorsa sizin kalkıpta zararlı demeniz bence yanlış. Her ilacın yan etkisi ve zararları vardır sonuçta. Ben bugün son hapımı alıyorum. Darısı başınıza...
cyber98
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 34
Kayıt: Sal Nis 14, 2009 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen Sweet84 » Prş May 28, 2009 12:52 am

arkadaşlar bu tekrarlama olayına bende üzülerek katılmak zorundayım...yani bence tekararlamayanlar %10 sanki çünkü çevremde kullandığını bildiğim BÜTÜN arkadaşlarımın tekararladı sivilce problemi.....ama bu demek değilki kullanan herkesde tekrarlar...ben sadece yaşadığım deneyimi aktarıyorum.....yani bu ilacı kullanıcak insanlar amaan hayatım boyunca sivilcem çıkmıycak ne yaparsam yapıyım düşüncesine girmesinler.......hatta uzunca bir süre cilt çoook hassas ve tepkisel bi hal alıyo......çok dikkatli olmak lazım.....bunun bi dönem olduğunu düşünüyorum ve günü gelince siz yalvarsanızda kalmıyolar zaten....önemli olan cildi ağır makyajla yıpratmayıp düzenli temizlemek.....en azından sağlık açısından en risksizi.... :dontknow:
Kullanıcı avatarı
Sweet84
BaKımLı
BaKımLı
 
Mesajlar: 575
Kayıt: Cmt Ağu 18, 2007 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen drangela » Prş May 28, 2009 6:27 pm

sivilce bazıları için sadece bir döneme ait olabilir ama benim için 15 yıllık bir süreç. ve 25 yasında oldugumu düşününce hayatımın hatırladıgım döneminin neredeyse tamamı. roaccutane bu acıdan bakıldıgında benim gibi insanlar için bir mucize. herkesin farklı düşünceleri tabi ki olacaktır. fakat eksik bilgi sabihi olunması sonucunda korkuların olustugu düşüncesindeyim. roaccutane'nın asıl korkulan yan etkisi karaciğer yaglanması değildir. ilac kullanımını kısıtlayan yan etki teratojenitedir (yani hamile iken kullanılması durumunda bebekte anomali olusturması). bundan da korunmanın cok kolay bir yolu zaten var. dogum kontrol yöntemi. zaten kaldı ki tıpda kullanılan o kadar cok ilac var ki karacigere ya da böbreklere daha toksik etkilere sahip. kan düzeyi kontrol edilerek uygun endikasyonlarda gözetim altında bir cok insan kullanıyor.
eger gercekten ciddi bir akne problemi yasanıyorsa kişinin hem ruhi hemde bedeni saglıgı için kontrol dahilinde kullanılabilecek bir ilac. bende kullanıyorum tedavimin sonuna yaklastım ve bir problem yasamadım.
Kullanıcı avatarı
drangela
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 152
Kayıt: Cmt Tem 19, 2008 2:00 am

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen simeron » Cum May 29, 2009 9:47 am

KIZLAR! tedavim bugün itibari ile sona ermiş vaziyette..Az önce doktordan geldim.. Cildimi çok beğendi :potty: (bi tarafımı kaşıyımda nazar değmesin.p) Neyse.. Gayet iyi dedi sende çok iyi bi şekilde etkili olmuş dedi.. Haziran sonunda tekrar görüşelim dedi izler için peeling veririz ama onlarında %90 ı geçmiş gerekli değil dedi :banana: sadece güneş koruyucunu ihmal etme dedi.. fakötürünü sordu 50 dedim güzel dedi.. Sonra işte bikaç kızarıklık var onlar 2-4 haftaya zaten kalmaz merak etme dedi.. ben çıkarken odaya bi hasta daha geldi onunda bitmiş bi süre önce sanırım.. anlaşılmıyo bile kullandığı .. o kadar güzeldi cildi yani.. doktor roc kullananlar hemen belli ediyo kendini fan kulüp kuralım size falan diye espri yaptı =)) kapıdan ağzımda kocaman bir gülümseme ve müthiş bir moralle keyifle çıktım kızlar :type: Allah herkese şifa versin hepimiz büyük gülümsemelerle bitirelim tedavileri.. Bu sadece sivilce değil,hertürlü hastalıktan muzdarip tüm insanlara... Herkesin sağlıklı olması dileklerimle.. :bye:
Kullanıcı avatarı
simeron
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 113
Kayıt: Pzt Eki 27, 2008 2:00 am
Konum: K.Lareli/L.burgaz

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen Petrichor » Cum May 29, 2009 10:12 am

simeron çok sevindim senin adına :) sivilceler ne büyük sıkıntı hepimiz biliyoruz.. inşallah o kırmızı canavarlardan sonsuza dek kurtulmuşsundur :laugh:
Kullanıcı avatarı
Petrichor
BaKımLı
BaKımLı
 
Mesajlar: 912
Kayıt: Sal Tem 15, 2008 2:00 am
Konum: Ankara

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen paloma86 » Cum May 29, 2009 2:08 pm

simeroncum çok sevindim canımm gözünaydın :huggs: :kissmuch:
Kullanıcı avatarı
paloma86
KoKoŞ
KoKoŞ
 
Mesajlar: 5502
Kayıt: Cmt Haz 23, 2007 2:00 am
Konum: istanbul

Re: Roaccutane Kullananlar ve Sonrası III

Mesajgönderen simeron » Cum May 29, 2009 3:54 pm

Petrichor ve Paloma86; ikinizede teşekkür ederim :type: Umarım bir daha aynı sorunu yaşamam.. İlacın salınımı devam ediyor.. Takriben 2-4 hafta arasında değişiyormuş.. O da bitsin tümden rahatlayabilirim zannediyorum :) Yalnız ben şimdi çok evham yaparım kendimi biliyorum.. Şöyle ki, tekrar çıkacaklar,yok şurda bi kanartı mı var yok kaşınıyo geri geliyo vs vs... Asıl iş bu kötü psikolojiyi yenmekte sanırım... Bakalım.. Ama herşeye rağmen zorlu bir 5 ay geçirdim... Gerçek anlamda çok zorladı beni.. Özellikle vakti zamanında psikolojik tedavi gören ben,ilacın bu yöndeki yan etkilerinden oldukça fazla nasibimi aldım.. Ağlama krizleri mi dersin yok yere,karşımdaki insanı kırmak mı.. Bende bir hamile bayanın yaşadığı ani öğürme olaylarıda oluyordu özellikle 2.ve 3.aylarda.. çok kötüydü yani.. ama 5.ayın başlaması ile beraber ironik bi şekilde tedavi hızlanırken,o ağır yan etkiler yavaşladı.. Sanırım bünyenin ilacı çok iyi şekilde tolere etmesinden kaynaklıydı. Süre hem uzun hem kısa geliyor şimdi bakınca..Dün akşam kardeşimle yürüyüşe çıktık öyle.. ilk kez rahatça çarşıya fondöten sürmeden çıktım sadece göz kapaklarıma ve altına sürdüm ve rimeldi rujdu vs vs.. burda kalsın ama laf bile attılar demek gayet güzel görünüyordum :nanik: alışmamışım ya öylr bi cilde daha doğrusu fondöten sürmeden çıkmaya.. hala garip hissetitm kendimi.. ne acaip =))tabiiki özel günlerde makyajımı yaparım ama çok gerekmedikçe düşünmüyorum ;) bana geçmeyecekler gibi gelirdi hep.. boşuna içiyorum derdim ama inanın tedavinin ilerlediğini anlayamıyosunuz arada farkedip diyosunuz " ya şu iz silikleşti sanırım " giblerinden işte öyle öyle iyileşiyor kızlar inanın.
Çok uzun yazıyorum site yetkilileri k bakmasınlar ama paylaşmak istiyorum.. Çünkü bu bir hastalıktı ve çok çok ağır bir ruhsal sıkıntı yaratıyordu.. En önemliside sosyal ortamlarda es kaza aynaya baktığınızda,ya da resim çekildiğinizde arkadaşlarınızla,birisiyle yakın temas konuşurken,eve gelip makyajınızı sildiğinizde,evde yatılı misafir varsa ve sabah sabah yüzleşmek zorundaysanız o ve sorularıyla; o İSYAN durumunu burda bu ilacı kullanan herkes yaşıyodur,yaşamıştır. Ben odamda kendime ait bir banyo ve mutfağımın olması için neler neler vermezdim o dönemler.. Odamdan dışarı çıkmak zorunda kalmayım diye.. Ama bunun bir ilacı var madem,er yada geç keşfetmek kullanmak ve hayata daha olumlu sağlıklı devam etmek en akılcısı...Başka biri ne abartı diyebilir ama burda bahsi geçen normal bir sivilce değil ağrı veren sert kistik sivilceler.. kah derin kızarık yaralar.. kaşıntılar.. Yani.. O yüzden çok çok anlayışlı ve en önemlisi hertürlü hastalık sürecinde bizsek yada bi başkası ise sağduyulu davranmak zorundayız.. Neyse bu kadarı yeterli... Ayrıca bu forumda iyiki var yoksa kimseyle paylaşamazdım =)) Hepinize teşekkürler.. :bye: :huggs:
Kullanıcı avatarı
simeron
Güzelliğine Düşkün
Güzelliğine Düşkün
 
Mesajlar: 113
Kayıt: Pzt Eki 27, 2008 2:00 am
Konum: K.Lareli/L.burgaz

ÖncekiSonraki

Dön Cilt Bakımı Ürünleri

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Google [Bot] ve 11 misafir